21 Mayıs 2020 Perşembe

6.TAKIM
PUPİL EYLÜL HAVİN KÜÇÜKGÖDE





Asteroit Madenciliği veya Uzay Madenciliğinin Dünya Ekonomisine Katkıları Nelerdir?


Bir uthors: SERGİN ŞAHİNOĞULLARIGİL ve HATİCE GERGİN
Astro-Stem için eTwinning projesi astronomi ve uzay bilimlerini desteklemek için gerçekleştirildi. Bu, eğlenceli bir şekilde öğrenen ve evrenin gizemini keşfeden öğrencilerin köklü çalışmaları ile yapıldı.
AstroStem projesi ile astronotlar, astronomi tarihi, takımyıldızlar ve mitolojik hikayeler hakkında doğru bilgiler alacak ve evreni tanımaya çalışacaklar.
Takımlar AstroStem projesinde işbirliği içinde çalıştı. Bu faaliyetlerden biri olan “MaStem”, 2020 STEM Keşif Kampanyasına adanmış eserdir. Böylece 2020 STEM Keşif Kampanyasına, projemizin ortak kökeni olan “STEM'in Mars'la MACERASI” ile katılıyoruz.
Projenin Türkiye ve Avrupa'dan gelen 24 ortağı, 24 öğretmeni ve 24 okulu bulunmaktadır. Toplamda 170 öğrenci projeye katıldı.
“Mars'ın STEM ile MACERASI” etkinliğinde, Mars'a seyahat etmeyi planlayan bir ekibin bu süreci görev dağılımı yoluyla nasıl yönettiğini açıklamaya çalıştık.




Takımlar tarafından yapılacak işler 12 bölüme ayrıldı:


Bir astronotun gözünden Mars.Takım 1
İnsanların Mars'ta yaşamak için neleri bilmesi gerekir?Takım 2
Mars'ta yaşam hayalleri olanlar için uzay ev tasarımı.Takım 3
Mars'taki kum fırtınası nedeniyle hasar görmüş bir sistemi onarmakTakım 4
Mars'a psikolojik ve sosyal uyum sorununun ortadan kaldırılması .Takım 5
Dünyaya asteroit madenciliği veya uzay madenciliğinin katkıları nelerdir?Takım 6
Uzaya gönderilen araçların özellikleri nelerdir?Takım 7
Bir astronot uzay yolculuğuna nasıl hazırlanır?Takım 8
Mars sorununun altında yiyecek probleminin çözülmesi.Takım 9
Mars'a giderken yanınızda almanız gereken şeyler nelerdir?Takım 10
Mars koşullarında su sorununa bir çözüm bulmak.Takım 11
Mars koşullarına uygun bir astronotun özellikleri nelerdir?Takım 12

NASA tarafından Mars'ta çalışmak üzere görevlendirilen bir ekibin parçası olarak çalıştık.
Takım olarak KÖK / MA-KÖK VE MARS MACERASI.
Etkili bir poster ekibimizin göreviydi. Uzay ve asteroit madenciliği açısından dünya ekonomisi üzerine araştırma yapmak zorunda kaldık. Poster 2.0 sunum ve web 2.0 araçları ile eğitsel oyunların tasarımı da görevlerimiz arasındaydı.
Bir Mars misyonuna başlamadan önce öğrencilerimiz önce işbirliği yaptı. Asteroit madenciliği ve uzay madenciliğinin dünya ekonomisine katkıları nelerdir? Sorunun cevabını bulmak için bazı kaynakları araştırıyorlar.
Konuyla ilgili makaleleri incelediler. İlgili belgeleri topladılar. Bu bilgileri kullanarak bir poster hazırladılar (aşağıda görebilirsiniz).



Proje sırasında, öğrencilerimiz 13 Mart'ta Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan öğrenmeye başladıkça çevrimiçi olarak yer aldılar. Bu süreçte ebeveynlerden destek alındı.
Takım öğretmenleri Hatice Gergin ve Sergin Sahinogullarigil, öğrencileri uzay madenciliğinin kaynakları ve kullanımı hakkında çevrimiçi bilgilendirdi.
Maden kaynaklarını ve bunların kullanımını bilen öğrenciler evde mayın dedektifi haline geldiler ve ailelerini uzay madenciliği hakkında bilgilendirdiler.



Öğrenciler evlerinin her yerine bilgilendirici posterler astılar.
Birlikte yarattığımız hikâyede kullanılan posterleri hazırladılar. Öğrenciler tarafından hazırlanan ilk dört poster oylanarak seçildi.
Projemizin bu bölümünün tamamlanması 3 hafta sürdü. Araştırmaya dayalı etkinlik planı akışı, konuyu öğrenmek için çok yararlı oldu. Yaşayarak ve eğlenerek öğrendiler.
İlk 2 haftada soruların cevaplarını bulmak için araştırma yaptılar.


Uzay madenciliğini teşvik etmek için çalışmalar yapıldı.


Uzay teknolojisi araçları, uzay servisleri, yapay uydular ve uzay istasyonları hakkında öğrencilere bilgi verildi.
Katı atıkların geri dönüşüm için ayrılmasının önemi ve dünya ekonomisine katkıları hakkında bilgi verildi.
İlk önce uzay ve Mars'ta bir plan çizmelerine yol açan koşulları araştırdılar ve tartıştılar.
Öğrenciler çalışmalarını tasarım aşamasının üçüncü haftasında sundular.


'MASTEM' projemize bir uzay gemisiyle devam edeceğiz, bu yüzden Mars'ta video izlemeye ve araştırma yapmaya başladık. Bir gün, bu öğrenciler Mars'ta görevlerini mümkün olan en iyi şekilde tamamlayacaklar.
“Mars Misyonu” etkinliğimizin ikinci bölümünde ekibimiz, Web 2.0 Wordwall Aracı ile asteroit madenciliği ve uzay madenciliğinin geliştirilmesi için açıklayıcı oyunlar tasarladı.








Proje sayfamızı ziyaret edin !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 BANDIRMA BİLİM VE SANT MERKEZİ Thank you for great cooperations